:: proiecte | istoric | descarcare | contact | colaboratori ::   :: romana      |     engleza ::
::formular de cerere de finantare | ghidul solicitantului::

 

Ministerul Integrarii Europene (Direcţia CBC)

(România)

şi

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Lucrărilor Publice

(Bulgaria)

 

Formular de Cerere de Finanţare Nerambursabilă

 

 

Fondul Comun al Proiectelor Mici

RO0103.05 – BG0107.04

si

RO2002/000-625-04-BG2002/000-623-04

 

 

 

Numele solicitantului:

 

 

 

Dosar Nr.

(doar pentru uz intern)

 

 

I. PROIECTUL

 

1. Descriere

1.1 Titlu


 

1.2 Localizare


Ţară sau ţări, regiune, oraş

 

1.3 Suma solicitată de la Ministerul Integrarii Europene şi co-finaţarea:


Suma solicitată din fondurile Phare

 

EUR

 

% din costul total al proiectului

Suma asigurată de solicitant (solicitanţi) drept cofinanţare

EUR

% din costul total al proiectului

Bugetul total al proiectului:

 

EUR

Nu se consideră contribuţie proprie nici o altă resursă finanţată din fonduri Phare sau altă finanţare UE (proiectul nu trebuie să fie finanţat din alt fond Phare sau UE).

1.4 Rezumat


Maxim 10 rânduri (a se include informaţii despre (a) scopul proiectului, (b) grupurile ţintă şi (c) activităţile principale).

 

1.5 Obiective


Maxim 1 pagină. Descrieţi obiectivele proiectului.

Să se indice obiectivele imediate din lista următoare:

1.Schimburi culturale

2.Democraţie locală

3.Studii de dezvoltare şi planificare

4.Dezvoltarea economică

5.Protecţia mediului înconjurător

6.Turism

 

1.6 Justificare (din punctul de vedere al cooperării transfrontaliere)


Maxim 3 pagini. Furnizaţi următoarele informaţii:

  1. identificarea necesităţilor şi constrângerilor percepute în regiunea/zonă ţintă;
  2. lista grupurilor ţintă şi estimarea numărului preconizat de beneficiari direcţi şi indirecţi;
  3. motivele alegerii grupurilor ţintă şi a activităţilor;
  4. relevanţa proiectului pentru grupurile ţintă;
  5. relevanţa proiectului pentru obiectivele programului;
  6. relevanţa proiectului pentru priorităţile programului;

 

1.7 Descrierea detaliată a activităţilor


Maxim 5 pagini. Cuprinde titlul şi descrierea detaliată a fiecărei activităţi. În acest sens, descrierea detaliată a activităţilor nu trebuie confundată cu planul de acţiune (a se vedea 1.9).

 

1.8 Metodologie (inclusiv impactul transfrontalier şi criteriile cooperării transfrontaliere, unde prezintă relevanţă)


Maxim 4 pagini. Descrierea detaliată a:

(a) metodelor de implementare;

(b) motive pentru alegerea metodologiei propuse;

(c) cum intenţionează proiectul să continue eventual un proiect anterior sau activităţi anterioare (unde este aplicabil);

(d) proceduri de evaluare internă;

(e) nivelul de implicare şi activitatea altor organizaţii (parteneri sau alţii) în proiect;

(f) justificarea rolului fiecărui partener (a se indica dacă unul din partenerii solicitantului de cealaltă parte a frontierei a solicitat finanţare din Fondul Comun al Proiectelor Mici pentru un proiect complementar);

(g) echipa propusă pentru implementarea proiectului (pe funcţii: nu este necesar a se include nume ale persoanelor în aceasta secţiune);

(h) promovarea proiectului şi rezultatele acestuia;

 

1.9 Durata şi planul de acţiune


Durata proiectului va fi de ___ luni

Notă: Planul de acţiune orientativ nu trebuie să menţioneze date anume, dar trebuie să înceapă cu “luna 1”, “luna 2” etc. Solicitanţii sunt sfătuiţi să prevadă o marjă de siguranţă în planul de acţiune propus. Planul de acţiune nu trebuie să conţina descrieri detaliate ale activităţilor, ci doar denumirea lor (vă rugăm să verificaţi dacă denumirea lor este aceeaşi cu cea menţionată în secţiunea 1.7).

Planul de acţiune pentru implementarea proiectului în primul an trebuie să fie suficient de detaliat pentru a furniza informaţii cu privire la pregătirea şi implementarea fiecărei activităţi. Planul de acţiune trebuie prezentat conform următorului model:

An

Activitate

Localizarea (oraş)

Organism de implementare

 

(exemplu)

 

(exemplu)

       

Luna 1

Pregătirea Activităţii 1

 

Solicitant

 

Pregătirea Activităţii 2

 

Partener 1

Luna 2

Implementarea Activităţii 1

   
 

Pregătirea Activităţii 3

   
       

2. Rezultate asteptate

2.1 Impactul estimat asupra grupurilor ţintă


Maxim 2 pagini. Includeti informaţii despre:

  1. cum va îmbunătăţi proiectul situaţia grupurilor ţintă
  2. cum va îmbunătăţi proiectul capacităţile tehnice şi manageriale ale grupurilor ţintă sau ale partenerilor (când este cazul)
  3. cum va îmbunătaţi proiectul cooperarea transfrontalieră

 

2.2 Publicaţii şi alte rezultate


Maxim 1 pagina. Fiţi precis şi încercaţi să cuantificaţi rezultatele cât de mult posibil.

 

2.3 Efecte multiplicatoare


Maxim 1 pagina. Descrieţi posibilităţile de multiplicare şi extindere a proiectului.

 

2.4 Durabilitate


Maxim 3 pagini. Faceţi dinstincţie între următoarele aspecte ale durabilităţii:

  1. Durabilitate financiară (Cum vor fi finanţate activităţile după încetarea finanţării nerambursabile)
  2. Durabilitate organizaţională (Vor permite structurile existente continuarea activităţilor la sfârşitul prezentului proiect? Va exista „proprietate” locală asupra rezultatelor/efectelor proiectului?)
  3. Durabilitate la nivel politic (unde este cazul) (Care va fi impactul structural al proiectului – ex.: va duce la îmbunătăţirea legislaţiei, a codurilor de conduită, a metodelor etc.)
  4. Descrieţi eventualele riscuri în procesul de implementare al proiectului.

 

3. Bugetul proiectului

Furnizaţi un buget pentru întreaga durată a proiectului. Pentru informaţii suplimentare vezi Ghidul Solicitantului, secţiunea 2.5 (Plăţi).

Notă: Bugetul trebuie prezentat în conformitate cu Anexa B (format Excel). Formatul bugetului se regăseşte in Worksheet 1 (3. Buget).

Fiecare poziţie prezentă în buget trebuie descrisă pe scurt, într-o pagină separată. (maxim 5 rânduri pentru fiecare poziţie).

4. Surse de finantare preconizate

Furnizaţi informaţii cu privire la sursele de finanţare preconizate pentru proiect.

Notă: Această informatie trebuie prezentată în concordanţă cu Anexa B (format Excel). Acest format se regăseşte în Worksheet 2 (4. Surse de finanţare).

 

 

      1. SOLICITANTUL

 

  1. Identitate

Denumirea legală completă

(numele organizaţiei):

 

Prescurtare (acronim), dacă este cazul:

 

Statutul legal:

 

Numărul de înregistrare ca plătitor al TVA-ului, dacă este cazul:

 

Codul Fiscal:

 

Adresa oficială:

 

Adresa poştală:

 

Reprezentant (semnatar contract):

 

Responsabil proiect/ persoană de contact:

 

Telefon nr:

 

Fax nr:

 

Adresa E-mail:

 

Website:

 

 

2. Detalii despre bancă

Banca trebuie să aibă sediul în România.

Numele Titularului contului:

 

Cont bancar nr.:

 

Codul Bancii:

 

Codul SWIFT :

 

Numele Băncii:

 

Adresa Băncii:

 

Numele persoanei(lor) cu drept de semnătură:

 

Funcţia(ile) persoanei(lor) cu drept de semnătură:

 

 

Banca corespondentă (unde este cazul)

Numele Titularului contului:

 

Cont bancar nr.:

 

Codul Băncii:

 

Codul SWIFT :

 

Numele Băncii:

 

Adresa Băncii:

 

Informaţii privind calea de acces la banca corespondentă:

 

 

 

3. Descrierea solicitantului (maxim 3 pagini)

3.1 Când a fost înfiinţată organizaţia dvs şi când şi-a început activitatea?


3.2. Care sunt principalele activităţi ale organizaţiei dvs, în prezent?


3.3. Lista membrilor consiliului/comitetului de conducere al organizaţiei dvs.


Nume

Profesie

Functia

Vechime in consiliu

       
       

Lista membrilor din cadrul echipei proiectului (autohtoni şi străini).


Poziţia în cadrul proiectului

Nume

Poziţia actuală

Ani de experienţă

Specializare

Semnătura

Manager de proiect

         

 

         

 

 

         

 

4. Capacitatea de management şi implementare proiecte

4.1. Experienţa în derularea unor proiecte similare.


Maxim 1 pagină pentru fiecare proiect. Descriere detaliată a proiectelor derulate de organizaţia dvs în ultimii 5 ani, în domeniile acoperite de acest program, menţionând pentru fiecare proiect:

(a) obiectivul şi localizarea fiecărui proiect;

(b) rezultatele proiectului;

(c) rolul organizaţiei solicitante (lider, partener) şi nivelul de implicare în proiect;

(d) costul proiectului;

(e) finanţatorii proiectului (nume, adresa şi e-mail, nr. telefon, suma cu care au contribuit)

 

4.2 Resurse


Maxim 3 pagini. Descrierea detaliată a diferitelor resurse aflate la dispoziţia organizaţiei dvs, incluzând:

  1. venitul anual de-a lungul ultimilor trei ani, menţionând numele principalelor surse de finanţare şi proporţia din venitul anual pe care acestea le-au reprezentat.
  2. numărul angajaţilor cu normă întreagă şi a celor angajaţi „part-time” pe categorii (ex.: număr de manageri de proiect, contabili etc).
  3. echipamente şi birouri
  4. alte resurse relevante

 

5. Alte cereri înaintate unor Instituţii Europene sau Statele Membre UE

 

5.1 Finanţări nerambursabile, contracte sau împrumuturi obţinute în ultimii trei ani de la Instituţii Europene sau Statele Membre UE2:


 

Titlul proiectului

Linia bugetară a UE sau alte surse

Suma (EURO)

Data primirii

       
       
       
       
       

 

5.2 Cereri de finanţare nerambursabilă înaintate (sau în curs de a fi depuse) către Instituţii Europene sau State Membre ale UE în anul curent3:


Titlul proiectului

Linia bugetară a UE sau alte surse

Suma (EURO)

     
     
     
     
     

 

III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPĂ ÎN PROIECT

1. Descrierea partenerilor

Această secţiune trebuie completată pentru fiecare organizaţie parteneră în parte. Puteţi reproduce acest tabel, de câte ori este necesar, pentru a prezenta mai mulţi parteneri.

 

Partener 1 (de cealaltă parte a frontierei)

Partener 2

Denumire legală completă

(numele organizaţiei):

   

Naţionalitate:

   

Statut juridic:

   

Adresa oficială:

   

Persoană de contact:

   

Telefon nr:

   

Fax nr:

   

Adresa E-mail:

   

Număr de angajaţi (permanenti şi temporari):

   

Istoricul relaţiilor de cooperare cu solicitantul:

   

Rolul şi implicarea în pregătirea proiectului propus:

   

Rolul şi implicarea în punerea în aplicare a proiectului propus:

   

Titlul proiectului complementar de cealaltă parte a frontierei (unde este cazul).

   

 

Important: Acest formular de cerere trebuie însoţit de o declaraţie de parteneriat semnată şi datată de către solicitantul principal şi de către fiecare partener, în conformitate cu modelul din pagina urmatoare.

Specificaţi, în tabel, dacă partenerul dvs. situat de cealaltă parte a frontierei solicită de asemenea finanţare FCPM pentru un proiect complementar. (proiect complemenatr este un proiect în cadrul căruia sunt prevăzute acţiuni complementare celor prevăzute de organizaţia dvs – solicitantul de fonduri pentru proiectul respectiv este Partenerul 1). Aceleaşi activităţi nu pot fi finanţate de ambele proiecte complementare (nici de alt fond UE sau din contribuţie proprie).

2. Declaraţie de Parteneriat4

Parteneriat

Un parteneriat este o relaţie esenţială între două sau mai multe organizaţii, ce presupune împărţirea responsabilităţilor în derularea proiectului finanţat de către Autoritatea Contractantă. Pentru a înlesni o derulare uşoară a proiectului, Autoritatea Contractantă solicită tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului principal care semnează contractul) să recunoască acest lucru, consimţind la principiile de bună practică a parteneriatului, stipulate mai jos:

 

Principiile de Bună Practică a Parteneriatului

1. Toţi partenerii trebuie să citească formularul de cerere şi să înteleagă care va fi rolul lor în cadrul proiectului

  1. Solicitantul trebuie să se consulte permanent cu partenerii săi şi să-i informeze în totalitate asupra evoluţiei proiectului
  2. Toţi partenerii trebuie să primească cópiile rapoartelor – descriptive şi financiare – elaborate de solicitant/beneficiar şi înaintate către Autoritatea Contractantă
  3. Modificările esenţiale propuse în cadrul proiectului (ex: activităţi, parteneri etc.) vor trebui să fie aprobate de parteneri, anterior înaintării acestora către Autoritatea Contractantă. În cazul în care aceste modificari nu au putut fi aprobate de către toţi partenerii, solicitantul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă cu privire la acest lucru, atunci când înaintează spre aprobare propunerea de modificare.

Declaraţie de parteneriat

Am citit şi consimţit asupra conţinutului proiectului înaintat Autorităţii Contractante. Ne angajăm să acţionăm în conformitate cu principiile practicii unui bun parteneriat.

 

Nume:

 

Organizaţie:

 

Funcţie:

 

Activităţi ce contribuie la succesul implementării proiectului (referitor la pct. I/1.7 – Descrierea detaliată a activităţilor)

 

Semnătura:

 

Data şi Locul:

 

4 Trebuie dată de către solicitant şi fiecare partener, în toate cazurile în care mai există un alt partener pe lângă solicitant

 

IV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUI

Subsemnatul, în calitate de reprezentat legal al Organizaţiei solicitante pentru prezentul proiect, certific următoarele:

  1. Informaţiile furnizate în această cerere sunt corecte şi
  2. Organizaţia solicitantă şi Organizaţiile partenere (unde este cazul) sunt eligibili, conform secţiunii 2.1.1 din Ghidul Solicitantului.
  3. Contribuţia proprie va fi asigurată de organizaţia solicitantă după cum urmează:

În natură..............................................EUR

Numerar..............................................EUR

Total contribuţie proprie......................EUR

 

Nume:

 

Funcţie:

 

Semnătura:

 

Data şi Locul:

 

 

 

SUMMARY/PROJECT description in english

1. Title and area of activity to be covered

2. Location

Country (or countries), region, city

3. Amount requested from the Ministry of European Integration (Romania)

Amount requested from Phare

 

EUR

 

% of total project cost

Amount provided by the applicant(s) as matching contribution)

EUR

% of total project cost

Total project cost:

 

EUR

 

4. Summary

Please use the space below and on the next page and include information on (a) the aim of the project, (b) the target groups, (c) the main activities and (d) the justification for the project). Please describe the above in the framework of your cross-border co-operation. Please indicate whether your partner organisation of the other side of the border intends to apply for an equivalent JSPF in order to complementary finance your common project.

The project budget should be submitted both in the English language (here below) and in the Romanian language for Romania and in Bulgarian language for Bulgaria as Annex B to this Application Form!

 

Lista de verificare

Înainte de a trimite propunerea, vă rugăm să verificaţi dacă cererea este completă, având în vedere:

Formularul de Cerere de Finantare Nerambursabila

propunerea este completă şi redactată în conformitate cu formularul de cerere de finanţare nerambursabilă

conţine originalul şi 5 cópii pentru toate documentele

cererea este editată în limba română cu un rezumat în limba engleză

declaraţia de parteneriat este semnată de catre solicitant şi toţi partenerii. Eligibilitatea solicitanţilor şi ai tuturor partenerilor este în concordanţă cu prezentul ghid.

bugetul şi sursele de finantare preconizate sunt prezentate în formatul din formularul de cerere de finantare nerambursabilă (Anexa B) şi, de asemenea, în rezumatul în limba engleză.

în buget, contribuţia Autorităţii Contractante este clar identificată şi este se maximum 90% din costurile totale eligibile ale proiectului.

în buget, costurile administrative reprezintă 7% sau mai puţin din costurile directe eligibile ale proiectului

în buget, rezerva pentru cheltuieli neprevăzute reprezintă nu mai mult de 5% din costurile totale eligibile ale proiectului

declaratia solicitantului (Sectiunea IV) este semnată.

matricea cadru logic a proiectului este completa (Anexa C)

 

Anexe

statutul înregistrat şi/sau contractele de asociere ale organizaţiei solicitantului (nu se aplică autorităţilor publice), precum şi cele ale partenerilor (unde este cazul), semnate şi datate

cópie nelegalizată după certificatul de înregistrare fiscală al Solicitantului (exclusiv)

înregistrarea la Registrul Asociaţiilor al Solicitantului (exclusiv) – numai pentru organizaţii non-profit

cel mai recent raport anual, bilanţ contabil şi balanţe de verificare ale organizaţiei solicitante (nu se aplică autorităţilor publice), semnate şi datate (vezi 2.2.1.)

CV-ul staffului solicitantului şi al partenerilor acestuia (implicaţi în implementarea proiectului) şi al experţilor străini (vezi 2.2.1.)

Specificaţii tehnice, proiect, detalierea estimată a bugetului – (numai pentru achiziţiile de bunuri, după caz)

 

Anexa B

Buget

Nota: Acest document este în Format Excel şi se află într-un fişier separat.

Anexa C

Matricea Cadru Logic

Nota: Acest document este în Format Excel şi se află într-un fişier separat.

Anexa D

Ratele alocaţiilor zilnice (diurne) în vigoare la data de 31.07.2001

Nota: Diurna include toate costurile: hotel, masa şi transport urban.

Diurnele actualizate pot fi găsite la: http://europa.eu.int/comm/scr/perdiem/index_en.htm

Anexa E

Contractul standard